شناسهٔ خبر: 172572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور بیش از ۱۰ هزار پایان کار برای ۴۴ هزار واحد مسکونی در استان خوزستان

ببینید| ششمین نشست شورای مسکن استان خوزستان مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۶۵۲ پایان کار برای ۴۴ هزار و ۴۱۴ واحد مسکونی در استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات منش، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در نشست شورای مسکن استان با اشاره به موضوع مسکن و خانه دار شدن جوانان در استان خوزستان اظهار کرد: در خوزستان یک میلیون و ۳۵۰ هزار خانوار ساکن هستند که باید به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۱۰۵ واحد مسکونی داشته باشیم در حالی که اکنون به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۹۸ خانه در استان وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود ۷ درصدی تعداد خانه مسکونی در استان خوزستان توضیح داد: با ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی، این مشکل برطرف و بین عرضه و تقاضای مسکن در استان، تعادل برقرار می‌شود.

بیات منش به تامین سه هزار هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان اشاره کرد و افزود: موضوع الحاق به محدوده و طراحی این زمین‌ها انجام شده و حدود ۳۰ درصد از این اراضی در مرحله آماده‌سازی قرار دارند و امیدوارم با رونق وضعیت اقتصادی و معیشت مردم، در حوزه مسکن نیز شرایط بهتری برای مردم استان فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: موضوع مسکن به عنوان مهمترین خدمتی که رضایت‌مندی مردم را به همراه دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به صدور پایانکار برای واحدهای مسکونی احداث شده بیان کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۶۵۲ پایانکار برای ۴۴ هزار و ۴۱۴ واحد مسکونی در استان صادر شده است.

همچنین استاندار خوزستان در این نشست گفت: در بخش روستایی واگذاری و آماده‌سازی زمین به میزان ۱۷ هزار قطعه در دستور کار قرار دارد که حدود ۱۰ هزار قطعه وارد فاز اجرایی شده است.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان توضیح داد: امروز موضوع شهرک یاسر امیدیه مورد بررسی قرار گرفت. اراضی این منطقه از سالهای گذشته فاقد سند بوده است؛ از این رو طرح تفصیلی شهرک یاسر در کنار شهرستان امیدیه تدوین شد.

وی افزود: امروز نیز جلسه نهایی برگزار شد و گزارش اقدامات عمرانی خوبی که بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌ها در این منطقه در حال انجام هستند ارائه شد.

حسینی محراب ادامه داد: امیدواریم در گام نخست اسناد ۱۱۰ واحد از ۱۴۰۰ منزلی که آنجا هست طی هفته آینده صادر شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اراضی کوی مدرس اهواز نیز از قبل از انقلاب فاقد سند هستند که مدتی است گروه های جهادی، مردم و دستگاه های ذیربط پای کار هستند تا این مشکل حل شود که بنا شد از طریق فرمولی که حداقل هزینه برای ساکنین داشته باشد سند این منازل صادر شود.

حسینی محراب عنوان کرد: در جلسه امروز شورای مسکن پروژه‌ها و اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خوزستان از جمله پروژه‌های اکباتان در اهواز، اندیمشک، دزفول بندر امام (ره) و مناطق روستایی و سایر پروژه ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بخش روستایی واگذاری و آماده‌سازی زمین به میزان ۱۷ هزار قطعه در دستور کار قرار دارد که حدود ۱۰ هزار قطعه وارد فاز اجرایی شده است.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به تجارب گذشته بیشترین دغدغه ما در اجرای ساخت مسکن فراهم شدن زیرساخت های لازم است. در جلسه امروز نیز در خصوص آب و فاضلاب، برق و آسفالت پروژه ها مباحث لازم مطرح شد.

حسینی محراب تصریح کرد: در پروژه های مسکن مهر در اکباتان اهواز ۲۴۰ واحد در مهرشهر اهواز ۶۰۰ واحد در دزفول ۱۲۰ واحد و عمده پروژه ۲۴۶ واحدی اندیمشک آماده شده که امیدواریم تا قبل از شروع سال تحصیلی مالکان این واحدها بتوانند در منازل خود ساکن شوند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: بحث شهرستان شدن بندر امام خمینی (ره) و شهرستان ویژه شدن ماهشهر در کمیسیون‌های تخصصی تایید شده و امیدواریم در آینده نزدیک نهایی شود.

استاندار خوزستان همچنین توضیح داد: در جلسه ای که با مسئولان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای محرومیت زدایی در استان داشتیم به توافق رسیدیم تا پایان امسال تعداد ۱۵۵۰ روستا با تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار که نیمی از آن از منابع استانی و نیمی دیگر از سوی قرارگاه تامین خواهد شد از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شوند.

وی افزود: امیدواریم این کار طبق برنامه زمانبندی شده محقق شود. در اجرا نیز بسیج سازندگی و قرارگاه کربلا مشارکت خواهند داشت.